חיפוש

מתכון להכנת עוגיות ללא גלוטן

לא משנה אם אתם לא אוכלים גלוטן מטעמי אלרגיה, בריאות או שסתם בא לכם לגוון קצת את התפריט.

למזלכם, היום זה כבר ממש לא מהווה בעיה.

העולם של האוכל נטול הגלוטן התפתח מאוד, ואתם כבר לא צריכים להתפשר על כלום, גם לא על עוגיות משגעות, שיתנו לכם תוספת טעימה לצד הקפה או

אולי משהו לנשנש אחרי צהרים.

 

לפני שמתחילים, קצת על אוכל ללא גלוטן

הגלוטן, החומר שנמצא בקמח החיטה, גורם לחלק מהאנשים לאלרגיה מסוימת, וחלק מעדיפים להימנע צריכה שלו בגלל ענייני בריאות שונים, לא משנה באיזה צד אתם, בעבר היה מעט קשה להסתדר ללא גלוטן כיון שהוא היה מרכיב חיוני כמעט בכל מאכל. היום, המצב הזה השתנה לגמרי וניתן להרכיב תפריט שלם בלי צורך בגלוטן כלל.

אם אתם מחפשים מתכונים לעוגיות או מתכונים לעוגות ללא גלוטן היום זה כבר ממש לא בעיה. ברשת אתם יכולים למצוא מתכון כמעט לכל דבר שאתם רוצים, ותוכלו להנות מתפריט עשיר וטעים, ללא צורך בגלוטן כלל. אז אנחנו פה כדי להגיש לכם מתכון לעוגיות נהדרות, שלא מכילות גלוטן בכלל.

העוגיות הללו כל כך טעימות שאתם תחשבו כמה פעמים אם באמת עשיתם אותם בלי לעשות שימוש בגלוטן כלל, אז לפני שאתם מתבלבלים אתם יכולים להיות רגועים, העוגיות הללו נטולות גלוטן לחלוטין, אבל הטעם שלהם רגיל לחלוטין.

 

מצרכים

  1. 5 כוס של קמח שקדים.
  2. 350 גרם שוקולד (איכותי כמה שיותר)
  3. 1 ביצה.
  4. 100 גרם חמאה.
  5. 6 כפות סוכר חום.
  6. 6 כפות סוכר לבן.
  7. חצי כפית מלח
  8. חצי כפית סודה לשתייה
  9. כפית תמצית וניל (מומלץ לעשות שימוש בתמצית וניל איכותית)

 

שלבי ההכנה

ממיסים באופן חלקי את החמאה ומערבלים אותה במיקסר יחד עם הסוכר החום והלבן. אחרי שהכל מתגבש לעיסה אחת מוסיפים את הביצה. מחכים דקה ומוסיפים את תמצית הווניל. בהמשך מוסיפים את הסודה לשתייה והמלח לתוך הקמח ושופכים לתערובת בזמן שמערבבים בעדינות, וממתינים כמה דקות לקבלת בצק רך. בשלב הזה ניתן להוסיף את השוקולד, ולהשאיר חלק קטן ממנו להמשך.

אחרי שהשוקולד מצטבר באופן זהה בתערובת ניתן לחדול את הערבול ולהתחיל ליצור את העוגיות. אם יש לכם מכשיר שיוצר אותן מצוין, אם לא ניתן כמובן לעשות את זה בידיים ולפזר את העוגיות בתבנית. בסיום הפיזור לוודא שיש רווח בין העוגיות כיון שהן עתידות להתרחב. כעת ניתן לפזר את שאר השוקולד מעל כל עוגייה ולהכניס לאפייה בתנור על 180 מעלות למשך 20 דק'.

 

לסיכום

אם אתם אוכלים אוכל ללא גלוטן, זה לא אומר שאתם צריכים להתפשר על איכות ומגוון. המתכון של עוגיות השוקולד הללו מהווה תחליף מצוין לעוגיות השוקולד הרגילות ומה שאתם צריכים זה פשוט להכין אותו.

עוגיות עם פרצופים

 

 

אולי יעניין אותך גם

טבח
בלוג האוכל
כיצד מתכננים מטבח תעשייתי?

  תכנון של מטבח תעשייתי שונה בצורה משמעותית מתכנון של מטבח ביתי. החל מסדרי הגודל של ציוד, כניסת ספקים, חומרים וכיו"ב, כל הדברים הללו דורשים

קרא עוד »
בצקים
בלוג האוכל
שלושה מתכונים למטבח החדש

רכשתם מטבח חדש בפנל מטבחים, החברה המובילה בארץ לעיצוב וייצור מטבחי יוקרה, ועכשיו ממש בא לכם לבשל משהו. בשבילכם בחרנו שלושה מתכונים מטריפים שתוכלו לבשל

קרא עוד »