חיפוש

5 מאכלים שמסייעים להפחתת לחץ וחרדה

במאה ה- 21 קיימות סיבות רבות ללחץ וחרדה.

כיום, אנשים רבים מתקשים להתמודד עם קצב החיים המהיר שלהם ולהתגבר על קשיים שונים במערכות היחסים, בחיי החברה, בחיי המשפחה, או בקריירה שלהם.

הלחץ והחרדות פוגעים באופן משמעותי באורח החיים של האנשים האלו ומקשים עליהם בהתנהלות היומיומית שלהם.

ישנם מאכלים רבים שעשויים לסייע בהפחתת החרדה, בהקלה על הלחץ ובהרגעת הנפש והגוף. זה אמנם נשמע מעט משונה אך מחקרים מוכיחים שלאוכל יש חלק ותפקיד משמעותי במצב הרוח. לפיכך, חשוב להקפיד על תזונה בריאה ונכונה שתסייע לכם להקל על הלחץ ולעודד ייצור נוירוטרנסמיטרים במוח שיפחיתו את החרדה.

במאמר זה תוכלו לקבל 5 רעיונות מומלצים למאכלים שישפרו את המצב הרגשי שלכם, ירגיעו את הנפש שלכם ויסייעו לכם להתגבר על הלחץ והחרדה המקשים עליכם להתנהל כרגיל.

 

שוקולד מריר

מלבד הטעים המריר מתוק שלו, לשוקולד המריר יש סגולות נוספות. אחת הסגולות הידועות של מאכל זה הוא היכולת להרגיע את הגוף והנפש. בשוקולד המריר יש נוגדי חמצון המסייעים להגברת זרימת הדם והורדת הלחץ דם. כמו כן, מחקרים מוכיחים שאנשים שאכלו כמות קטנה של שוקולד מריר איכותי מדי יום הצליחו להפחית את הורמוני הלחץ שלהם.

 

פירות הדר

פירות הדר כגון: אשכולית, תפוז, פומלה, לימון ועוד, מכילים כמות גדולה של ויטמין C. ויטמין זה אחראי להעביר חומצות שומן לתאים עבור יצירת אנרגיה, ליצור רכיבים המשתתפים בפעילות העצבית של המוח ולהמיר דופמין לנוראפינפרין. צריכה של פירות הדר בתדירות גבוהה תפחית את החרדה שלכם, תשמור על האנרגיה שלכם ותמנע את הסיכויים לדיכאון ולשינויים במצבי הרוח.

 

דג סלמון

דג הסלמון מכיל אומגה 3, אסטקסנטין ומגנזיום בכמות גבוהה. 3 המרכיבים הללו מוכחים כמפחיתי חרדה יעילים. לפיכך, לא מפתיע שמחקרים שנערכו מוכיחים שצריכת דג סלמון באופן קבוע מפחיתה את רמות הלחץ והחרדה של האנשים ומסייעת בהרגעתם.

 

בשר הודו

תרנגול ההודו מכיל חומצת אמינו וטריפטופן בשפע. חומרים אלו יוצרים אפקט הרפיה בגוף, ועשויים להקל על חרדה, להרגיע את הגוף ולסייע לאנשים להיות רגועים ושלוים יותר. אכילת בשר הודו בתדירות קבועה תשפר את המצב הנפשי שלכם ותגרום לכם להתנהל בצורה יותר רגועה ופחות לחוצה וחרדתית.

 

אבוקדו

אבוקדו מכיל חומרים רבים התורמים להרגעת הגוף והנפש לרבות: נוגדי חמצון, ויטמין C, ויטמין E, בטא – קרוטן, מגנזיום, סודיום, ברזל ואבץ. החומרים הללו תורמים לפעילות המוח ומשפרים את מצב הרוח. ניתן לשלב אבוקדו בתפריט שלכם בדרכים שונות ומגוונות.

סובלים מלחץ וחרדה שמשפיעים באופן משמעותי על החיים שלכם ומקשים על ההתנהלות היומיומית שלכם? אל תסתפקו באכילת מאכלים הידועים כמרגיעים! אנו ממליצים לכם לפנות לעזרה מקצועית ולעבור תהליך בו תתגברו על הלחץ והחרדה שלכם בעזרת ליווי מקצועי. לחצו על מנת לקבל מידע נוסף.

קוביות שוקולד

 

אולי יעניין אותך גם

טבח
בלוג האוכל
כיצד מתכננים מטבח תעשייתי?

  תכנון של מטבח תעשייתי שונה בצורה משמעותית מתכנון של מטבח ביתי. החל מסדרי הגודל של ציוד, כניסת ספקים, חומרים וכיו"ב, כל הדברים הללו דורשים

קרא עוד »
בצקים
בלוג האוכל
שלושה מתכונים למטבח החדש

רכשתם מטבח חדש בפנל מטבחים, החברה המובילה בארץ לעיצוב וייצור מטבחי יוקרה, ועכשיו ממש בא לכם לבשל משהו. בשבילכם בחרנו שלושה מתכונים מטריפים שתוכלו לבשל

קרא עוד »