חיפוש

איך להתמודד עם הפרעת אכילה כשהולכים למסעדה יוקרתית?

כיום אנו חיים בעידן שבו נפוצה ובצדק מודעות והכלה של בעיות והפרעות נפשיות והשפעתן על גופנו.

אחת מן ההפרעות הנפוצות ביותר היא כמובן הפרעת אכילה שיכולה להתבטא במגוון דרכים ופעילויות של האדם הלוקה בה, ועל כן יכולה להיות בעלת השלכות מאד קשות.

אנשים הסובלים מהפרעות אלו צריכים לעבור שיקום בליווי של רופאים מומחים וכאשר הם יוצאים שוב לחיים הם נתקלים בסיטואציות קשות. אז איך יוכלו להתמודד עמן?

הפרעות אכילה, על כל סוגיהן, עלולות לנבוע ממגוון סיבות חברתיות, בריאותיות ותרבותיות. יחד עם זאת, הטיפול בהן אינו פשוט ועלול לקחת זמן רב, היות והוא לרוב מתרכז על הטיפול בנפש, בעוד שהחלמת הגוף היא תוצר לוואי של החלמת הנפש. לאחר שהאדם השתקם הוא צריך לחזור לחייו, אבל עם כלים חדשים להתמודדות עם סיטואציות רגילות, כמו יציאה למסעדות יוקרתיות עם חברים ומשפחה. אז מה האדם החולה לשעבר יעשה, כאשר צריך הוא להתמודד פנים מול פנים שוב עם אוכל?

 

מהי הפרעת אכילה

הפרעת אכילה היא התנהגות בלתי סדירה של האדם הלוקה בכל הקשור לאוכל. הדבר יכול להיות אכילת יתר או אכילה רגשית, המובילות אל אנורקסיה נרבוזה דרך הקאה, או דרך הימנעות מוחלטת מאוכל.

הפרעת אכילה יכולה לנבוע מסיבות חברתיות, כמו מודל יופי בלתי מציאותי, כמו גם דימוי וביטחון עצמי מאד נמוכים שיכולים להוביל לגרימת נזק בלתי הפיך לעצמנו.

 

איך מטפלים בהפרעות לטווח הרחוק

במידה ואנו לוקים, או חושדים שאנו לוקים, בהפרעת אכילה, גם אם היא קטנה ולא דומיננטית, מומלץ מאד לגשת לקבלת טיפול בהפרעות אכילה, על מנת שחלילה לא תתפתח הפרעה קשה יותר.

במידה וכבר מדובר בהפרעה בדרגה קשה, ניתן לגשת לקבל עזרה אצל מרכזי התמכרויות והפרעות, בעזרת סיוע של האנשים הקרובים לנו. הטיפול יתבצע באמצעות ליווי של רופאים, פסיכולוגים ויועצים מומחים שיעזרו לנו לחזור אל קו הבריאות ויתנו לנו ליווי ביציאה חזרה לחיים.

 

מה נעשה במקרים מיוחדים

ובכן החזרה לחיים אחרי השתקמות מהפרעת אכילה היא לא פשוטה אבל לגמרי אפשרית ואין סיבה שנימנע מיציאות או בילויים בגלל הפרעת עבר. במקרים בהם אנו עלולים להיתקל במצבים שיכולים להביא לנו סיכון, או מעידה, מומלץ מאד כבר מראש להתלוות לאדם עליו אנו סומכים ולשקף לו את החששות שלנו בנוגע לעתיד לבוא. כך לא נצטרך לעשות את כל זה לבד.

כמו כן, מומלץ לגשת לשיחה אצל פסיכולוג על מנת לקבל ריענון וחיזוק על כל הכלים שקיבלנו בעת הטיפול.

 

לסיכום

הפרעות אכילה הן דבר קשה מנשוא, אך כן ניתן להשתקם ולהתגבר עליהן. כאשר ניקלע לסיטואציות מאתגרות, לאחר הטיפולים, חשוב מאד להיעזר ולהישען על הקרובים אלינו ולא לפחד לבקש עזרה מאנשי המקצוע שליוו אותנו בעבר וכעת.

נתח שלם

 

אולי יעניין אותך גם

טבח
בלוג האוכל
כיצד מתכננים מטבח תעשייתי?

  תכנון של מטבח תעשייתי שונה בצורה משמעותית מתכנון של מטבח ביתי. החל מסדרי הגודל של ציוד, כניסת ספקים, חומרים וכיו"ב, כל הדברים הללו דורשים

קרא עוד »
בצקים
בלוג האוכל
שלושה מתכונים למטבח החדש

רכשתם מטבח חדש בפנל מטבחים, החברה המובילה בארץ לעיצוב וייצור מטבחי יוקרה, ועכשיו ממש בא לכם לבשל משהו. בשבילכם בחרנו שלושה מתכונים מטריפים שתוכלו לבשל

קרא עוד »