חיפוש

עד איזה גיל צריך לתת לכלב אוכל מיוחד לגורים?

בימים האחרונים אנו שומעים על בעלי כלבים רבים שממשיכים להעניק לכלב שלהם אוכל שייעודי לגורים מסיבות שונות. יש מי שבוחרים לעשות כך מתוך מחשבה כי האוכל עתיר ברכיבים תזונתיים שיאפשרו להם להתפתח על הצד הטוב ביותר גם בגיל בוגר, בעוד אחרים עושים זאת מתוך עצלות.

שכן, הם לא יודעים מתי עליהם לעבור למזון אחר. ריכזנו את כל המידע בנושא עבור כל המתעניינים ואנו מזמינים אתכם לקרוא את השורות הבאות ולגלות עד איזה גיל תצטרכו לתת לכלב את האוכל הייעודי.

 

אוכל מיוחד לגורים – מה זה?

אם הגעתם אל המדריך הנוכחי מבלי שאתם יודעים מה זה בכלל אומר אוכל מיוחד לגורים, עליכם לקרוא את הפסקה הנוכחית (כמובן שאם יש לכם את הידע, אתם יכולים לעבור הלאה, אל הפסקה הבאה). אוכל מיוחד לגורים הוא מזון יבש שמתאים לגורי כלבים צעירים. מומחים בתחום מציינים כי זה אוכל שמתאים להם, בדיוק כמו שתינוק שלנו, בני האדם, צורך מטרנה בתקופה הראשונית של חייו.

אוכל לגורים

עד איזה גיל מומלץ לתת לכלב את האוכל המיוחד?

ההמלצה היא לתת את האוכל המיוחד לכלב שלכם עד גיל שנה לפחות. החל מגיל שנה אתם יכולים להגיע אל חנות חיות כמו למשל מגה פט חנות חיות באר שבע ולקנות אוכל יבש לכלבים בוגרים. ראוי לציין כי ההנחיות עשויות להשתנות במקרים מסוימים. אם כבר יש לכם כלב שאוכל אוכל ייעודי לגורים, אנו ממליצים לקרוא את ההנחיות שרשומות על גבי השק ולבדוק מתי עליכם להפסיק את מתן האוכל. שכן, במקרים מסוימים, תהיה המלצה להמשיך לתת אותו למשך חודש – חודשיים נוספים.

 

למה חשוב לתת לגורים אוכל מיוחד בשלבים מוקדמים של החיים?

יש חשיבות גבוהה במתן אוכל לגורים לכלבים צעירים. המלצה זו נובעת מתוך רצון להעניק לכלב את הוויטמינים והמינרלים הדרושים לו. שכן, בדומה ל"גור" של בני האדם, גם הכלב צריך לקבל את הרכיבים הבאים במינונים מסוימים:

  • ברזל
  • ויטמין D
  • ויטמין 12B ועוד

אוכל לגורים

מתלבטים אם להמשיך לתת לכלב אוכל מיוחד לגורים בגיל בוגר? תמיד אפשר להתייעץ עם איש מקצוע

אם אתם מעניקים לכלב שלכם אוכל מיוחד לגורים והוא כבר עבר את גיל שנה, כדאי שתדעו שתמיד ניתן לפנות אל אנשי מקצוע ולהתייעץ עמם בנושא זה. ייתכן שהווטרינר שלכם ימליץ לכם להמשיך את מתן התזונה הייחודית במידה ויש למשל חוסרים בערכים מסוימים.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם לדעת עד איזה גיל צריך לתת לכלב שלכם אוכל מיוחד לגורים. בשלב זה אתם כבר יודעים מה עליכם לעשות, כך שנותר לכם רק ליישם את הנכתב לעיל ולפעול בהתאם למצב. נאחל לכם בהזדמנות זו שתמשיכו לגדל את הכלב שלכם באהבה, תוך בירור אחר הפרטים הקטנים והחיוניים ביותר.

אוכל לגורים

אולי יעניין אותך גם

ארוחה כל שבוע
אוכל
נמאס לכם לטרוח לשבת? יש פתרון!

אוהבים להשקיע את מיטב כוחותיכם לקראת ארוחת בכל שבוע, אבל מרגישים שהפעם אתם זקוקים למנוחה? מצפים לאורחים רבים בשבת הקרובה ולא מעוניינים להפוך להיות עבדים

קרא עוד »
פיצוחים קלויים
אוכל
3 סוגי הפיצוחים הקלויים

הפיצוחים נמצאים לידינו כמעט בכל סיטואציה בישראל: קינוח ונשנוש בסוף ארוחה, מנה מלווה למשקאות אלכוהוליים שונים, או כמובן כחלק בלתי נפרד מצפייה באירועי ספורט בדגש

קרא עוד »