חיפוש

מתכון לקרפצ׳יו פילה בקר

כל כך עסיסי, כל כך יוקרתי, כל כך מרשים וטעים וכן.. גם כל כך קל להכנה. קרפצ׳יו היא מנת בשר נא מאוד פופולרית ונחשבת בכל העולם, היא מתאימה בכל ארוחה והיא גם מאוד מרשימה במראה ובטעם ומושלמת להגשה כמנה ראשונה בארוחה ביתית לאורחים.

אז איך עושים קרפצ׳יו פילה בקר בקלות ויעילות, בלי להסתבך וממש תוך עשר דקות הכנה – המשיכו איתנו למתכון מנצח!

 

חשוב לדעת לפני ההכנה

הקרפצ׳יו, בתרגום ישיר – ״חתוך דק״ הינה מנה מהמטבח האיטלקי הקלאסי שניתן להכין מכל מיני סוגי בשר. ישנם מספר עקרונות חשובים להצלחת המנה, הראשון הוא בחירת נתח בשר לא שומני ואיכותי, בחירה שכזו מאפשרת לאכול את הבשר כשהוא נא וליהנות מבלי להתקל ביותר מדי שומן נא שיכול להיות מרתיע.

העיקרון השני החשוב וכמיטב המסורת האיטלקית הוא שילוב שמן זית איכותי בכמות נכבדת, שמשחק בהרמוניה עם המלח, הפלפל והחמיצות שתבחרו להוסיף – אז קדימה למתכון!

 

מצרכים (לצלחת אחת)

70 גרם פילה איכותי ונקי משומן.

מלח.

פלפל.

לימון או חומץ בלסמי.

אופציונלי – פלפל צ׳ילי חריף, עלי רוקט, פרמז׳ן.

 

טיפול בבשר

בכדי לחתוך את הבשר דק ובאופן שווה, שמאוחר יותר ניתן לדפוק אותו ולשטח לגודל מתאים נכניס את הבשר לארבעים דקות במקרר או לרבע שעה במקפיא – הקור עוזר לנו להגיע לתוצאה הרצויה! נחתוך פרוסות דקות ככל הניתן מהבשר הקר ונסדר אותן אחת ליד השנייה במרווחים על נייר אפייה.

דגש חשוב- מומלץ לרכוש את הבשר נקי משומן לגמרי, הפילה הוא פחות שומני מטבעו אך הוא מחייב ניקוי מתאים של פיסות השומן העוטפות אותו, לכן אם תבחרו לעשות זאת בעצמכם עשו זאת כראוי.

 

גודל נכון

על חתיכות הבשר שסידרתם במעגל ובמרווחים על נייר האפייה, הניחו עוד נייר אפייה מעל ועם יד אחת בתנועות של תפיחה בחוזק בינוני דפקו על הבשר לכל אורכו עד שתגיעו לעובי שווה של כל חתיכות הבשר. הנתח הוא עדין באופן יחסי ולכן אל תדפקו חזק מדי ולא עם פטיש שניצל חס וחלילה! אל דאגה, הפעילו כוח אך בינוני על מנת למרוח את הבשר ולהגדיל את שטח הפנים שלו לגודל הרצוי.

 

הגשה

הפכו את נייר האפייה על צלחת וסדרו את כל החתיכות אחת ליד השנייה באלגנטיות, על הבשר שפכו כמות נכבדת של שמן זית, פזרו מעט מלח דק שיתפס על הבשר ומעט מלח דק שייתן נגיעות של אושר בכל ביס, הוסיפו מעט פלפל שחור בצורה שווה על כל הצלחת.

אנחנו ממליצים להוסיף אקסטרות כמו עלי רוקט שסחטתם עליהם מעט לימון על מנת להוסיף חמיצות עדינה ומאזנת, אתם יכולים להוסיף גם מעט חומץ בלסמי אם אתם אוהבים ואם אתם לא שומרים כשרות, קולפני פרמז׳ן הם תוספת מהממת על הצלחת – בתאבון!

מתכון לקרפצ׳יו פילה בקר

אולי יעניין אותך גם