חיפוש

3 דרכים להכין בשר – שישדרגו לכם את החוויה

כולנו אוהבים לצלות בשר וכנראה משתמשים באותן שיטות צלייה מאז שהורינו עשו על האש. הגיע הזמן שנשדרג את חווית הצלייה ואת תהליך ההכנה של הבשר. במאמר הבא נביא לכם שתי שיטות צלייה שישדרגו לכם את החוויה, ושלוש דרכים להכנת הבשר שבהחלט ישדרגו את תהליך ההכנה ואת טעם הבשר.

 

מעשנה ביתית

מעשנות ביתיות תופסות תאוצה בשנים האחרונות אך למעשה זוהי שיטת הצלייה העתיקה ביותר מבין כל השיטות האחרות. מעשנה ביתית משדרגת את החוויה בכל הפרמטרים שלה, החל מהטעם המיוחד, הניחוחות שגורמים לנו להזיל ריר, שיטת הבישול הבריאה, והקומבינציות הרבות שניתן לצלות בה כמו ירקות, בשר, דגים, עוף, פירות, מאפים ועוד סוגי אוכל רבים ומגוונים.

 

גריל חשמלי

גריל חשמלי הוא בהחלט דרך מעולה לשדרג את חווית העל האש. הגריל החשמלי חוסך לכם בזמן וניתן להדליק אותו בשניות או דקות ספורות. היתרון השני של הגריל הוא שכמעט ואין שום לכלוך, אין צורך ללכלך את הידיים וניתן לנקות את המנגל במהירות וללא מאמץ. היתרון השלישי הוא הנוחות- כמעט כל אחד יכול להדליק את הגריל החשמלי וניתן לקחת אותו לכל מקום שבו יש נקודת חשמל.

 

הכנת הבשר מבעוד מועד

הכנת כל המרכיבים מראש כולל התיבול בהחלט יהפכו את הכנת הבשר לקלה, נוחה ומהירה יותר. יש להוציא את הבשר מן המקרר לפני ההכנה כדי שיגיע לטמפרטורת החדר לפני הבישול. בעת תיבול הבשר יש לשים לב שנתחים שונים צריכים כמויות תיבול שונות- נתחים שמנים לדוגמא צריכים פחות תיבול מאחר והם יותר בשרניים.

 

ערבוב נכון

פעמים רבות אנו מוסיפים שומן לצלייה, אך יש להכניס כמות מתאימה שלא תגרום לייבוש הבשר. בהוספת שומן ממקור חיצוני מומלץ להשתמש בשומן טעים ועסיסי כמו שומן כבש שבהחלט ישדרג את הבשר. כאשר אתם מבשלים בגריל יש לכסות אותו, במיוחד בנתחים רזים- הכיסוי מאפשר חום וצליה לא ישירה, כך שהיא הופכת לאיטית ובריאה יותר.

 

שדרוג הקבב

אין על האש ללא קבב. זוהי מנת הפתיחה המועדפת וספתח מעולה לארוחת בשרים עשירה. קבב אהוב על כל המבוגרים והילדים ולכן נוכל להשקיע בו מעט יותר מחשבה. חוץ מהתבלינים והבצל שבהחלט משדרגים את המנה, ניתן להוסיף גם אבקת אפייה או סודה לשתייה, שניהם ישפרו את מרקם הקציצה ויגרמו לה להיות מעט יותר תפוחה. סודה לשתייה מוסיפה מעט מרירות ואבקת אפייה צריך כמות יותר גדולה. מומלץ לשים כפית של אבקת אפייה לקילו בשר.

בחיפוש קצר ברחבי מנוע החיפוש או בסרטוני יוטיוב פופולריים ניתן להגיע לאין ספור שיטות לשדרוג חווית הצלייה שלכם. אך השדרוג האמיתי נמצא במטבח החוץ שלכם- בגריל, במעשנה או בתוספות למטבח שיעלו בכמה רמות את תהליך הצלייה ויביאו אותו לטעמים וניחוחות שטרם הכרתם.

להכין בשר

אולי יעניין אותך גם