חיפוש

איך להכין בננה לוטי מחוץ לקופסא

רבים מאתנו מתגעגעים לחופים הטרופיים, הפירות החתוכים והג'ונגלים הפראיים של תאילנד. יש מי שמשאירים את הגעגוע מאחור וממשיכים הלאה, בעוד אחרים תרים אחר דרכים שירככו את הגעגוע החזק. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע למי שרוצים לרכך את הגעגוע ולהרגיש ולו לרגע אחד בתאילנד, בזמן שהם בישראל. הישארו כאן ותגלו את המתכון החם שינחם אתכם מכל הבחינות.

 

בננה לוטי – ההיסטוריה

רגע לפני שנציג בפניכם את המתכון שיחמם לכם את הלב, עליכם לדעת שמקורו של הקינוח האהוב הוא בהודו ולא בתאילנד. בירור שערכנו עם מביני עניין, גילה לנו ששמה המקורי של המנה הוא בננה רוטי (יריעת בצק שמוגשת לצד רטבים חריפים בדאבות מקומיות ובדוכני רחוב). טרם נערכו מחקרים בנושא, כך שאי אפשר לדעת איך הגיעה הבננה רוטי לתאילנד. מה שידוע לנו זו העובדה שתאילנדים  מתקשים לבטא את האות "ר", כך שהם הוסיפו את המנה לתפריט שלהם, תוך התאמה פונטית. זו הסיבה שאתם מכירים את הקינוח בשמו החדש "בננה לוטי".

שלב הנקניקים

 

רעבים? תכינו את המצרכים!

חשוב לנו להקל עליכם. לכן, נציג כעת בננה לוטי מתכון קל במיוחד שכולל את המרכיבים הבאים שכנראה יש לכם בבית:

  • חצי קילו קמח
  • כוס מים
  • ביצה M
  • כף שמן או חמאה
  • 2 בננות "עם דבש"

בנוסף לכך, תצטרכו להכין קערה ללישה, מטרפה, קרש חיתוך, כף ומחבת משומנת.

 

אופן ההכנה של הבצק

בשלב הראשוני תצטרכו לערבב את הביצה, הסוכר והמים באמצעות מטרפה. להוסיף את הקמח לתוך הקערה בזהירות וליצור גומה קטנה במרכז. לאחר שתהיה לכם תערובת אחידה, תוכלו להעביר אותה לקערה שהכנתם מראש ובה ממתין בסבלנות הקמח. זו ההזדמנות ללוש את המרכיבים בתנועות סיבוביות עדינות, להוסיף את החמאה ולהפסיק את הלישה ברגע שיתקבל בצק אחיד.

 

שלב הנקניקים

תהיו מרוכזים, כי יש לנו הנחיות מדויקות עבורכם. זה הזמן לחלק את הבצק ל –  2, ליצור ממנו נקניקים ולהשאיר לתפיחה במשך שעה. לאחר מכן תצטרכו לבצע את השלבים הבאים:

  1. תחתכו את הנקניקים לכדורים
  2. תסדרו את הכדורים בתבנית ומרחו בנדיבות בחמאה
  3. תרדדו היטב את הבצק
  4. תחממו מחבת עם חמאה
  5. תניחו במחבת את הבצק המרודד
  6. תפרסו על הבצק פרוסות בננה דקות

אם הספקתם לבצע את כל הפעולות הללו במהירות, תצטרכו להוסיף לכך פעולה נוספת שכוללת קיפול של הבצק, כדי שהוא יהפוך לריבוע. תהפכו אותו לצד השני ותורידו מהאש. עכשיו אפשר להניח את הבצק החם על קרש חיתוך, לחתוך אותו לקוביות קטנות ולזלף מעליו נוטלה וקוקוס קלוי.

 

לסיום

עכשיו אתם יודעים איך תוכלו להכין בננה לוטי (או רוטי?) מחוץ לקופסא. בשלב זה נותר לכם רק ליישם את השלבים שהוצגו לעיל ולדמיין שאתם שוכבים על ערסל בחוף אקזוטי בתאילנד או בהודו הרחוקה.

בננה לוטי – ההיסטוריה

אולי יעניין אותך גם

13 מתכונים קלים לבישול
מתכונים
13 מתכונים קלים לבישול

נמאס לכם לבלות שעות במטבח, לנסות להקפיץ ארוחה מאפס? אל תחפשו עוד! במאמר זה, ריכזנו אוסף של 13 מתכונים קלים שיהפכו את הבישול לקלי קלות.

קרא עוד »