חיפוש

הבנת רף הפטור ממס הכנסה בישראל

תושבים רבים במדינת ישראל יודעים כי ישנה אפשרות לקבל פטור מתשלום מס הכנסה, אך לא ברור להם בדיוק איך הדבר בא לידי ביטוי. כותבי המדריך הנוכחי יצאו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי להביא את כל האינפורמציה העדכנית בנושא. שכן, אנו רוצים לאפשר לכל תושבי מדינת ישראל להבין מה הוא רף הפטור ואיך ניתן להגיש את הבקשה אליו בעת הצורך. הישארו אתנו ותהיו בטוחים שתצאו מפה מומחים בנושא זה.

 

פטור ממס הכנסה – מה החוק אומר לגביו?

כל אחד יודע כי תשלום עבור מס הכנסה הינו תשלום חובה שמאפשר למדינת ישראל לממן כל מיני תקציבים שונים שנוגעים לכלל האזרחים. למשל, תקציבי ביטחון, חינוך ובריאות. המדינה אינה דורשת מכל אזרחית ואזרח לבצע את תשלומי המס באופן שווה, מכיוון שזו יודעת שיש מי שעשויים להתקשות בתשלומים אלו. לכן, היא מאפשרת לתושבים מסוימים לקבל פטור מתשלום זה ובמקרים מסוימים מדובר בהטבה משמעותית. עכשיו, כשאתם מכירים במידע בסיסי זה, נוכל להציג בפניכם את רף הפטור ממס הכנסה שנוגע לתחומים שונים.

פטור ממס הכנסה

תכירו את רף הפטור שנוגע לנכים וחולים במחלות קשות

אי אפשר לכתוב מדריך שעוסק בהבנת רף הפטור מבלי לציין כמה מילים אודות הפטור המוכר ביותר – הפטור שמגיע למי שסובלים מנכות או מחלה קשה. אנשים שעומדים בקריטריונים אלו פונים מידי יום אל חברת בשבשיל הזכויות כדי שזו תבדוק עבורם את הזכאות לקבלת הפטור. שכן, הרף קובע כי מי שנקבעו לו 90% נכות לצמיתות (או לתקופה שעולה על 185 יום) צפויים לקבל את הפטור המדובר.

 

תכירו את רף הפטור שנוגע לעולים חדשים

עולים חדשים או תושבים חוזרים וותיקים שעלו למדינת ישראל, צפויים לקבל פטור ממס הכנסה למשך 10 שנים מהמועד שבו הם הפכו להיות לתושבי המדינה. ראוי לציין כי מי שיקבלו את הפטור המדובר, יוכלו ליהנות ממנו עבור ההכנסות שלהם מעסק שיש ברשותם וגם עבור ההכנסות הבאות:

  • הכנסות פסיביות
  • הכנסות ממשכורת

פטור ממס הכנסה

רוצים לבדוק את הזכאות שלכם לפטור ממס הכנסה? כך תעשו זאת בקלות

עכשיו אתם מבינים שמדובר ברף שמשתנה ממקרה אחד לאחר. כך שנותר לכם רק לפנות אל מי שעוסקים בתחום (חברות למיצוי זכויות או יועצי מס) שיבדקו את המקרה שלכם ויבדקו אם אתם זכאים לקבל את הפטור. נציין כי אנו ממליצים לערוך בירור מעמיק טרם הפנייה אל גורמים מסוג זה, כדי שתהיו בטוחים ב – 100% בכך שאתם פונים אל גורם מקצועי שיאפשר לכם למצות את הזכויות שלכם לפי הקבוע בחוק.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם להכיר ברף הפטור ממס הכנסה בישראל מקרוב. בשלב זה אתם יודעים במה מדובר, כך שעליכם רק ליישם את הטיפ שצוין בפסקה לעיל ולהגיע למסקנות. נאחל לכם שיהיה בהצלחה ושתקבלו את המגיע לכם לפי הקבוע בחוק.

פטור ממס הכנסה

אולי יעניין אותך גם

6 תחביבים שכיף לאמץ!

החיים מלאים בהזדמנויות וחלק מהן ממומשות בצורת תחביבים. תחביבים הם פעילויות מהנות שאנו עושים בזמננו הפנוי, והם יכולים להועיל לנו בדרכים רבות. הם מסייעים לנו

קרא עוד »
הַבטָחָה
כללי
מהי הבטחת איכות?

אבטחת איכות היא היבט חיוני בכל תעשייה, המבטיחה שהמוצרים עומדים בתקנים ודרישות ספציפיות. בהקשר של פיקוח ובקרה על תוצרת אורגנית וקונבנציונלית, להבטחת האיכות תפקיד מכריע

קרא עוד »
סלמי טבעוני
כללי
איך להכין מלוחיה טבעונית

בתקופה האחרונה אנו שומעים המון על המלוחיה מחברים, קרובי משפחה וקולגות. נדמה שהמאכל המצרי הלאומי הפך להיות להיט בארץ ורבים גילו אותו והתאהבו. בתור מי

קרא עוד »