חיפוש

איך זה עובד? הכל על פטור ממס הכנסה

המדינה מחייבת אותנו לשלם מיסים שונים. למשל, כמעט על כל מוצר או שירות שנשלם עליו, נצטרך לשלם גם מס ערך מוסף בגובה של 17%. בפעולות קנייה או מכירה, כמו בביצוע פעולות כאלו בנכסי מקרקעין, נצטרך לשלם מס למדינה. בחלק מהמקרים ניתן לקבל פטור על מיסוי מסוים. מס הכנסה, שממסה חלק משמעותי מההכנסות השונות שלנו, הוא מס שניתן לקבל עליו פטור. ככה זה עובד.

 

כיצד פטור ממס הכנסה עובד?

פטור ממס הכנסה הוא בדיוק מה שהוא נשמע – פטור מהמס שמצמצם את המשכורת שלכם באחוזים מסוימים לפי רמת ההכנסה שלכם. פטור ממס הכנסה הוא אינדיבידואלי, כך שלא ניתן לומר מראש כמה כסף ניתן לחסוך באמצעות פטור זה.

הפטור מוענק רק לאנשים שיש להם הכנסה שחייבת במס. מי שמקבל את הפטור הזה, לא יצטרך לשלם את המס שקובע החוק על ההכנסה שלו. לדוגמא, שכיר שמשתכר בסכום כספי המצוי במדרגת המס השנייה, צריך לשלם 14% מס הכנסה מהמשכורת שלו. עם פטור ממס הכנסה הוא לא יצטרך לשלם את הסכום הכספי הזה.

 

לא מחלקים לכם פטור במתנה

חשוב להבין שפטור ממס הכנסה הוא לא פטור שקל לקבל. המדינה דואגת מאוד למערכת המיסוי שלה, כך שיותר קל למצוא את עצמנו משלמים מס מאשר מקבלים פטורים והנחות ממיסוי. פטור ממס הכנסה מוענק לאנשים העומדים בתנאי סף נוקשים, הכוללים אחוזי נכות גבוהים במיוחד.

מי שסובל מליקויים כאלו ואחרים ולא נקבעו אחוזי נכות, צריך לפנות אל וועדה רפואית של הביטוח הלאומי, על מנת שהאחרונה תקבע לו אחוזי נכות. אם אחוזי הנכות גבוהים מספיק, ניתן להגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה לרשות המיסים, בצורה מקוונת, בדואר או בסניף.

 

הפטור תלוי בהכנסה שלכם

באופן עקרוני, הפטור הוא פטור מלא מתשלום מס הכנסה. זה אומר שאדם שקיבל את הפטור לא יצטרך לשלם יותר מס הכנסה, למעט מקרים ספציפיים. אם ההכנסה שלו עולה על תקרת הפטור שקבע החוק, האזרח בעל הפטור יצטרך בכל זאת לשלם מס הכנסה חלקי על ההכנסות שלו.

 

חשוב לדעת

התעכבתם בשליחת הבקשה? גיליתם על הפטור מאוחר מדי? החוק מאפשר לכם לקבל החזרי מס במקרים הללו. אם תוכלו להוכיח באמצעות מסמכים רפואיים שסבלתם מאותם אחוזי נכות גם בעבר, תוכלו לקבל החזרי מס על מס ההכנסה שנגבה מכם – עד שש שנים אחורה ממועד קבלת הפטור.

מס הכנסה

אולי יעניין אותך גם

6 תחביבים שכיף לאמץ!

החיים מלאים בהזדמנויות וחלק מהן ממומשות בצורת תחביבים. תחביבים הם פעילויות מהנות שאנו עושים בזמננו הפנוי, והם יכולים להועיל לנו בדרכים רבות. הם מסייעים לנו

קרא עוד »
הַבטָחָה
כללי
מהי הבטחת איכות?

אבטחת איכות היא היבט חיוני בכל תעשייה, המבטיחה שהמוצרים עומדים בתקנים ודרישות ספציפיות. בהקשר של פיקוח ובקרה על תוצרת אורגנית וקונבנציונלית, להבטחת האיכות תפקיד מכריע

קרא עוד »