חיפוש

איזה טמפרטורה הכי מתאימה למקרר יין?

מביני עניין ביין יודעים מהי החשיבות של אחסון היינות שלהם בטמפרטורה הנכונה. זאת הדרך הטובה ביותר לשמר את איכות היין והטעם העשיר שלו. אם יש לכם מקרר יינות, אתם אולי תוהים מהי הטמפרטורה הטובה ביותר לאחסון יינות מסוגים שונים. כדי לעזור לכם בכך, במאמר זה נדון בטמפרטורה האידיאלית עבור מקרר יין ומדוע זה חשוב כל כך.

 

האם יש הבדל בטמפרטורות הנכונות לסוגי יין שונים?

יש אנשים שמעדיפים יין אדום וכאלה שמעדיפים לבן, וכל בחירה היא לגיטימית. אך חשוב שתדעו שלכל סוג של יין יש טמפרטורה עדיפה.

יינות אדומים נשמרים בצורה הטובה ביותר בטמפרטורה שבין 13 ו-18 מעלות צלזיוס. טווח הטמפרטורות הזה מאפשר ליין להתבגר ולפתח את מלוא הטעם שלו. אם הטמפרטורה גבוהה מדי וליין חם- הוא יתיישן מהר מדי. טעם של יין שהתיישן מהר מדי יהיה שטוח ומימי יותר. גם מהצד השני יש סיכון- אם הטמפרטורה קרה מדי עבור היין, הוא לא יצליח להתיישן כראוי ועלול לפתח טעם חמצמץ שלא נעים לחך.

ליינות לבנים וליינות מבעבעים יש העדפות משל עצמם. יינות מסוג זה מעדיפים טמפרטורה קרירה יותר מאשר יינות אדומים. את היינות האלה יש לאחסן בין 7 ל-13 מעלות. טווח הטמפרטורות הזה שומר על היין רענן ובעל טעמים. אם יין לבן יאוחסן בתוך מקרר יין בטמרפטורה גבוהה מדי הוא יאבד מהחומציות שלו. אם הוא יאוחסן בטמרפטורה קרה יותר- הוא יפתח טעם מר. על כן חשוב לשמור על החום והקור המתאימים לו.

מקרר יין

אז על איזה טמפרטורה לשים מקרר יין?

אם אתם משתמשים במקרר לאחסון של רק סוג אחד של יינות, אז כדאי ללכת על הטמפרטורה שמתאימה לסוג זה של יין. אך אם אתם מאחסנים גם יינות לבנים, גם אדומים וגם מבעבעים- הכי טוב לכוון את המקרר על הטמפרטורה שמשותפת לכולם כדי ששום יין לא ייפגע בטעמו. על כן רצוי לכוון את המקרר על 13 מעלות. באופן זה תוכלו לשמור על היין שלכם לזמן רב.

 

טיפ לאחסון יין

דבר שחשוב שתדעו הוא שגם תנודות בטמפרטורה יכולות להשפיע על איכות היין והטעם שלו. שינויים מהירים וקיצוניים בטמפרטורה בה היין מאוחסן עלולים לגרום לבקבוק עצמו להתרחב או להתכווץ, דבר שעלול לפגוע בפקק שלו ולאפשר לאוויר להיכנס פנימה אל הבקבוק. ברגע שאוויר נכנס- דבר זה יכול לגרום לחמצון, מה שעלול להרוס את הטעם של היין שלכם.

כדי למנוע תנודות בטמפרטורה, חשוב למקם את מקרר היין שלכם במקום שאינו חשוף לאור שמש ישיר או למקורות חום אחרים, כגון רדיאטור, כיריים, מזגן וכדומה. כמו כן, חשוב להימנע מפתיחת מקרר היין בתדירות גבוהה מדי, מכיון שהדבר עלול לגרום לחום או קור להיכנס פנימה.

מקרר יין

אולי יעניין אותך גם

6 תחביבים שכיף לאמץ!

החיים מלאים בהזדמנויות וחלק מהן ממומשות בצורת תחביבים. תחביבים הם פעילויות מהנות שאנו עושים בזמננו הפנוי, והם יכולים להועיל לנו בדרכים רבות. הם מסייעים לנו

קרא עוד »
הַבטָחָה
כללי
מהי הבטחת איכות?

אבטחת איכות היא היבט חיוני בכל תעשייה, המבטיחה שהמוצרים עומדים בתקנים ודרישות ספציפיות. בהקשר של פיקוח ובקרה על תוצרת אורגנית וקונבנציונלית, להבטחת האיכות תפקיד מכריע

קרא עוד »