חיפוש

שבעה מאכלים התורמים לבריאות השיניים

המודעות שלנו לתזונה אותה אנו צורכים עלתה מאוד בשנים האחרונות. המושג ״אוכל בריא״ מעסיק את כולנו בשנים האחרונות ולכולם ברור שלאוכל שאנחנו מכניסים לגוף שלנו, יש השפעה ישירה על בריאותנו. אם מצב השיניים שלכם מעסיק אתכם, כדאי שתדעו שגם לזה יש פתרונות בעולם המזון, כך שתוכלו לתרום לבריאות השיניים שלכם ולשפר את המראה שלהם. אז אם זה המצב, תמשיכו לקרוא.

 

הטיפול הכי טוב זה מניעה

את זה לא אנחנו המצאנו. רופאים רבים כיום מאמינים במוטו הזה – עדיף למנוע ולשמור על המצב הקיים מאשר לנסות לתקן. אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור ולחזק את הבריאות של השיניים שלנו, היא באמצעות התזונה שלנו. אז אילו מאכלים יכולים לתרום לבריאותנו ואף למנוע את ה- רוט קאנלס הבא שלנו?

 

שתייה מרובה של מים

שתייה מרובה של מים בכל יום, היא המלצה שלא תפספסו משום רופא. אנחנו זקוקים למים בכל רמ״ח איברנו ולכן גם השיניים שלנו יכלו להנות מכך שתשתו הרבה מים. המינרליים במים יחזקו וישמרו על פה שלכם וכן יעזרו לכם לשטוף את החיידקים הנמצאים בחלל הפה.

 

מאכלים עשירים בסידן

חלב, גבינות או אגוזים, עשירים בסידן, יוכלו לסייע לכם מאוד בבריאות השיניים שלכם. הסידן בגופנו נאגר בעצמות וכאשר לגוף חסר סידן, הוא מתחיל לשאוב אותו מהשיניים שלנו וכך לייצר אצלן בעיות בריאות.

 

מאכלים עשירים בויטמין d

בשר, דגים, פטריות או טופו. כל מאכל המכיל ויטמין d יוכל לעזור לכם מאוד לשמור על אמייל השן.

 

שתיית תה

התה מורכב מתרכובת שנקראת פוליפנולים שעוזרת להאט את צמיחת החיידקים שיוצרים חורים בשיניים ומחלות חניכיים.

 

לעיסת מסטיק – ללא סוכר!

לעיסת מסטיק מעודדת ייצור של רוק שעוזר להוציא חיידקים מחלל הפה. עם זאת, חשוב לשמור על הדגש של מסטיק ללא סוכר בלבד כדי לא ליצור אפילו יותר נזק. החיידקים בפה שלנו זקוקים לסוכרוז (סוכר לא טבעי) כדי להתפתח ולהתקיים, לכן לא מומלץ להכניס אותו לפה.

 

אכילת צימוקים

צימוקים אשר אינם מכילים סוכרוז, אלא סוכר טבעי בלבד, יכולים להוות תחליף למשהו מתוק שיטיב עם בריאות השיניים שלכם אך גם מעבר לכך יספקו מקור לתרכובות שיעזרו להרוג חיידקים בשיניים אשר גורמים לחורים בשן ואף יחלישו את גדילתם של חיידקים המזיקים לבריאות החניכיים.

 

אכילת פירות וירקות

מעבר לכך שאכילתם מומלצת תמיד לבריאותינו הכללית, גם לשיניים פירות וירקות יכולים מאוד לעזור. הלעיסה הממושכת שהם דורשים מאיתנו מעודדת ייצור נוסף של רוק התורם לניקיון השיניים, לכן הירקות הקשים ביותר ללעיסה, כמו גזר או תפוח, יהיו הטובים ביותר עבור השיניים שלכם.

 

שינויים קטנים – תוצאות גדולות

על ידי שינויים קטנים בתפריט שלכם ובעזרת התזונה שלכם, תוכלו למנוע בעיות בריאותיות גדולות בחלל הפה שלכם ולזכות בחיוך המושלם.

מזונות לשיניים

אולי יעניין אותך גם

הַבטָחָה
כללי
מהי הבטחת איכות?

אבטחת איכות היא היבט חיוני בכל תעשייה, המבטיחה שהמוצרים עומדים בתקנים ודרישות ספציפיות. בהקשר של פיקוח ובקרה על תוצרת אורגנית וקונבנציונלית, להבטחת האיכות תפקיד מכריע

קרא עוד »
סלמי טבעוני
כללי
איך להכין מלוחיה טבעונית

בתקופה האחרונה אנו שומעים המון על המלוחיה מחברים, קרובי משפחה וקולגות. נדמה שהמאכל המצרי הלאומי הפך להיות להיט בארץ ורבים גילו אותו והתאהבו. בתור מי

קרא עוד »