3 מתכונים למאכלים ששומרים על הבריאות שלכם

כעת שחגי האביב כבר חולפים להם, הגיע הזמן לחזור לשגרה בריאה שמכילה את כל אבות המזון, שיאפשרו לנו ליהנות קצת יותר בחג הבא. חשוב לזכור שמאכלים בריאים לא בהכרח משמעם מאכלים תפלים ותופתעו לגלות כמה טעימים ומגוונים יכולים להיות מתכונים שמכילים מוצרים ירוקים. לכן, בואו נכיר שלושה מתכונים למאכלים מאד פשוטים אבל טעימים ובריאים.

חשוב לזכור שהתזונה היום יומית שלנו צריכה להיות מאוזנת וזאת נעשה על ידי הכללה של כל מיני מרכיבים בסיסיים שתורמים לנו למערכת חיסונית תקינה ויציבה. אבל, לפני שנדבר על מה כן לאכול, נזכיר שיש גם דברים שלא מומלץ לאכול כמו ג'אנק פוד, מוצרים מעובדים, מוצרים עם רמה גבוהה של חומרים משמרים, משקאות ממותקים ומוגזים ועוד.

 

שיבולת שועל

בוודאי בעבר כבר שמעתם על היתרונות של המוצר הבסיסי הזה, אבל לא בהכרח שמעתם שניתן למנף אותו במסגרת הרבה מתכונים, בלי שאפילו נדע שהוא שם. שיבולת שועל תורמת רבות לעיכול וחילוף חומרים תקין ומאוזן ובעיקר היא מסייעת לתחושת שובע ומפחיתה חשקים. לא סתם שיבולת שועל היא מומלצת מאד, גם במסגרת טיפול בהפרעות אכילה בתחילתו מסיבות אלו.

נוכל לאכול שיבולת שועל לאחר בישול קל על בסיס מים בבקרים, בתוספת כפית סילאן וכמה פירות יבשים, או בצירוף כמות קטנה של אגוזים לא קלויים. כמו כן, היא יכולה להחליף את הקמח בהרבה מאד מתכונים וכך נוכל להכין עוגיות ועוגות בריאות ומזינות.

 

ספרינג רול

בשנים האחרונות דפי אורז הם מוצר חובה בהרבה מאד בתים ובצדק. דפי אורז הם דלים בקלוריות ומתבשלים במהרה ולכן, נוכל להחליף אותם בהרבה בצקים, על ידי הרטבה קלה במים שלאחריה נמלא את מרכזם בגבינות דלות שומן, או ירקות ודגים. נגלגל את דפי האורז ונוכל לאכול אותם כך או שנכניס אותם לתנור לזמן קצר עד הזהבה והנה יש לנו מאפה דל קלוריות, אבל טעים ומהנה.

 

מרקים

ישנם הרבה אנשים שנוטים להימנע מקטניות שונות כמו שעועית, או אפילו מסרבים להחליף את הצ'יפס שעשוי מתפוחי אדמה לצ'יפס בטטה אפוי. לכן, אנחנו נציע לכל אלו חלופה מעט יותר מפנקת והיא כמובן הכנת מרק. המאכלים שציינו מספקים ויטמינים וסיבים מאד חשובים לגוף, לכן חשוב לצרוך אותם. מה שניתן לעשות זה לאדות אותם במים רותחים, להוסיף תבלינים ומים רותחים לפי הצורך ואז למעוך הכול יחד בבלנדר מוט.

נקבל מרק מוקרם עשיר וטעים ממש כמו במסעדות ולא פחות מהנה ומפנק.

 

לסיכום

הגיע הזמן להסיר את הטאבו סביב מאכלים בריאים ואם נעשה זאת נגלה מגוון מתכונים המתבססים על מוצרים עם סיבים תזונתיים שהם גם כיפים וגם בריאים. נוכל להתחיל את אורח החיים הבריא שלנו עם צריכה של שיבולת שועל, מרקים מוקרמים וכמובן על ידי שימוש בדפי אורז כתחלופה לבצק.

ארוחת ערב

 

אולי יעניין אותך גם