איך מכינים קינואה – 3 שלבים לקינואה חלומית

בעבר ניתן היה למצוא קינואה בחנויות מזון בריא בלבד.

בשנים האחרונות, הקינואה עברה תהליך והיום ניתן למצוא אותה כמעט בכל סופרמרקט ולהכין אותה בקלות ובמהירות.

הקינואה היא צמח ממשפחת ההירבוזיים שמקורו בדרום אמריקה.

כידוע, לצמח זה ערך תזונתי גבוה ויש יתרונות רבים לאכילתו.

הקינואה מכילה ברזל חלבון, סידן, מגנזיום, אבץ, ויטמינים ומינרלים. הקינואה מהווה חלק משמעותי בארוחות של צמחונים וטבעונים משום שהיא מספקת את החלבון הנחות להם ומהווה מעין תחליף לצריכת הבשר. כמו כן, היא אינה מכילה גלוטן ולכן מהווה פיתרון אולטימטיבי עבור אנשים שאלרגים לצליאק.

טעמה הטבעי של הקינואה הוא מר ומעט סבוני. טעם זה מגיע מקליפת הקינואה המרירה. כאשר מבשלים את הקינואה חשוב לנקות אותה בצורה נכונה וכך להעלים את המרירות שלה.

במאמר זה נסביר לכם איך מכינים קינואה חלומית וטעימה שמהווה את המאכל המושלם עבור טבעונים, צמחונים, צליאקים וסתם אנשים שמעוניינים להכין לעצמם מאכל בריא, טעים ומשביע. תהליך הכנת הקינואה פשוט ומחולק לשלושה שלבים קלים ומהירים שאינם דורשים השקעה או מאמץ גדול.

 

מצרכים:

1 וחצי כוסות קינואה

כ- 8 כוסות מים רותחים

כף שמן

מעט מלח

 

שלבי ההכנה:

  • שטיפת הקינואה: בשלב הראשון, עליכם לשטוף ולנקות את הקינואה. הניחו את הזרעים בקערה וכסו במים. לאחר שניות ספורות, יופיע קצף. ערבבו מעט בעדינות את הקינואה בקערה, שפכו את המים ומלאו את הקערה שוב. על פעולה זו, עליכם לחזור מספר פעמים, עד שתקבלו מים צלולים שלא נוצר בהם קצף.
  • קליית הקינואה: לאחר ששטפתם את הקינואה היטב והסרתם ממנה את הטעם המריר והסבוני שלה, ניתן להתחיל להכין אותה. שפכו את השמן לסיר, חכו מעט שיתחמם והוסיפו את הקינואה. קלו את הקינואה בסיר בשילוב ערבוב מתון במשך כ- 5 דקות, עד שתריחו ריח קלייה נעים. שימו לב, בשלב זה הקינואה אינה אמורה לשנות את צבעה.
  • בישול במים רותחים: הנמיכו את הלהבה, הוסיפו בערך כפית שטוחה של מלח, ושפכו את המים הרותחים לסיר. שימו לב, בשלב זה הקינואה תקפוץ ותבעבע. בשלו את הקינואה על אש נמוכה כ- 8 דקות והשתדלו לערבב אותה כל כמה דקות. בתום הזמן המצויין לעיל, הוציאו מעט קינואה מהסיר, טעמו אותה ובדקו האם היא מבושלת ורכה דיו. כאשר היא מוכנה, נותר לכם רק לסנן אותה ולאכול, בתיאבון!

ניתן לשלב את הקינואה במאכלים רבים, כאשר כל צבע קינואה מתאים לסוג מאכל אחר. לקינואה הלבנה, טעם עדין ומתון ולכן היא מתאימה כתחליף לאורז במאכלים שונים כגון: ממולאים, תבשילים, מרקים וכדומה. הקינואה האדומה לעומת זאת, בעלת טעם חזק יותר והיא מתאימה במיוחד עבור שילוב בסלטים קרים ובריאים. את הקינואה השחורה, בעלת הטעם המתקתק תוכלו לשלב בסלטים, בירקות וברטבים שונים.

אוכל בריא

 

אולי יעניין אותך גם