חיפוש

מתכון לתבשיל אסאדו רך טעים ומתמוסס בפה

אין מילים שיותר מעוררות ריר בפה ותשוקה לאוכל מאלו, גם לרוב לא אוכלי הבשר צירוף המילים רך טעים ומתמוסס בפה ישר עושה חשק! אז מה המתכון שתוכלו לנצח איתו כל ארוחה והאורחים יסיימו את הסיר וילקקו את האצבעות?

 

מה זה אסאדו

אסאדו הוא נתח בשר שנקרא שפונדרה, החיתוך הייחודי שלו מייצר חתיכת עם שכבות בשר ושומן שיושבות של עמין שרשרת עצמות ומהווה נתח מושלם עבור צלייה ארוכה או בישול ארוך. מקצוענים אמיתיים כמו מאסטר מיט קייטרינג בשרי למדו את הבשר על האש, חקרו אותו, צלו וטעמו מאות פעמים עד שהגיעו לטכניקות המוצלחות ואת הדרך הייחודית שלהם.

 

מאסטר מיט

מאסטר מיט מאמינים בחשיבות העליונה של האוכל בכל אירוח או אירוע, האוכל הוא אחד הפרמטרים המרכזיים בשמירת האירוע בזיכרון וחוויה טובה מההתרחשות. איכות האוכל מתחילה בבחירה קפדנית של נתחי הבשר עצמם, הם יעברו את סגנון הצלייה הייחודי שפותח ויוגשו בצורה המתאימה והנעימה ביותר עבור האורחים. סגנון הצלייה של מאסטר מיט מושפע מהסגנון המקומי מודרני ומסורתי בינלאומי.

 

איך מתחילים?

ראשית חשוב להקפיד על בשר טרי, לפני ההגעה לאירוע יש לאחסן אותו במקרר בטמפרטורה מתאימה ולהביא אותו אל מקום האירוע במיכלי אחסון מתאימים שישמרו על הטריות שלו. אין להשרות אותו לפני הצלייה אלא להניח אותו עפי שהוא על הגריל.

 

הצלייה

את הבשר מניחים על גריל הפחמים, דגש חשוב מאוד הוא למקם את הרשת בגובה רב מעל הפחמים על מנת לקבל את הצלייה האיטית שאנחנו רוצים. משך הצלייה אורך לפחות שעתיים והמשקיעים יגיעו עד 6 שעות, לאחר צלייה ארוכה התוצאה תהיה בשר שהחלקים הפנימיים שלו רכים ועשויים היטב אך המעטפת החיצונית לא נשרפת מאש חזקה מדי.

 

על טעם וריח אין להתווכח

הוויכוח בין מביני הבשר יהיה על עשבי התיבול והמלח. יש אנשים שמניחים על הנתחים או בסמוך אליהם עשבי תיבול כמו רוזמרין או בוזקים מעל הנתחים מלח בזמן הצלייה. על פי מנהגי דרום אמריקה אין להניח או לתבל את הבשר בשום בצורה כך שהחוויה של האכילה תהיה סביב הטעם הבסיסי והאמיתי של הנתח.

 

טיפ של אלופים

ליד המנגל שהאסאדו נצלה לו לאט לאט יש להדליק מנגל נוסף רק עם פחמים כך שתהיה אספקה תמידית של גחלים לוהטים להוסיף לגריל המרכזי כשיש צורך בהגברת האש מבלי לנשוף, לנפנף, להוסיף או להדליק. את האש גרילמנים מקצועניים מכירים מקרוב ולומדים אותה, את הכיוונים שלה ושל הרוח – תורה שלמה.

 

לסיכום,

הכנת האסאדו לא נשמעת מסובכת מדי כיוון שאין פה חיתוכים מיוחדים, טיגונים, תבלינים ועוד אלא בעיקר בחירה נכונה של נתחים, הבנת הבשר, הבנת האש, תכנון זמנים כך שבזמן צליית האסאדו ניתן להכין שאר בשרים ולפתוח איתם וכו'.

בשר

 

אולי יעניין אותך גם

טבח
בלוג האוכל
כיצד מתכננים מטבח תעשייתי?

  תכנון של מטבח תעשייתי שונה בצורה משמעותית מתכנון של מטבח ביתי. החל מסדרי הגודל של ציוד, כניסת ספקים, חומרים וכיו"ב, כל הדברים הללו דורשים

קרא עוד »
בצקים
בלוג האוכל
שלושה מתכונים למטבח החדש

רכשתם מטבח חדש בפנל מטבחים, החברה המובילה בארץ לעיצוב וייצור מטבחי יוקרה, ועכשיו ממש בא לכם לבשל משהו. בשבילכם בחרנו שלושה מתכונים מטריפים שתוכלו לבשל

קרא עוד »