חיפוש

מתכון לקרם ברולה קלאסי

מדובר אולי בקינוח המפתה בעולם, ביס של קראנץ׳ ונימוחות בכף אחת שיכולה לשגע את החושים ברגע – אז איך עושים את זה בכלל? אולי זה נראה מסובך או מתוחכם מאוד אבל אל חשש – מדובר באחד הקינוחים הקלים ביותר להכנה. במתכון הבא נציג לכם איך אנחנו ממליצים להכין קרם ברולה קלאסי בקלות ובזריזות בבית ואפילו נוסיף מעט חלופות למקרה שאין לכם כוח לקנות מקל וניל.

אז תצללו איתנו לעולמו של הקינוח הצרפתי הקלאסי והמופלא – קרם ברולה.

 

מהו קרם ברולה

קרם ברולה, בתרגום ישיר מצרפתית – ״קרם שרוף״ הוא קינוח צרפתי קלאסי שכולל קרם אנגלז קר ומעליו סוכר שרוף שיוצר שכבה של קראסט קשיח ופריך. נהוג לשבור את השכבה העליונה בעזרת מכה קלה עם הכפית ולצלול אל הקרם הנפלא לביס מושלם!

ישנן גרסאות בהן משתמשים גם בחלב וגם בשמנת להכנת הקרם, יש כאלו בהם מגישים את הקינוח עם אלכוהול מעל הקרם וכאשר שורפים את הסוכר האלכוהול בוער למספר שניות ומאדה את האלכוהול (מה שנקרא פלאמבה) ויוצר ״שואו״ מרשים, נציג לכם כאן מתכון קלאסי, פשוט וקל להכנה בבית עם מעט אופציות חלופיות לבחירתכם החופשית.

 

מצרכים

לכ- 4 מנות מכובדות של קרם ברולה כל מה שתצטרכו הוא:

500 מ״ל שמנת מתוקה.

מקל וניל.

6 חלמונים.

100 גרם – חצי כוס סוכר לבן.

4 כפות סוכר לבן או חום.

 

כלים בהם תשתמשו

סיר בינוני.

סכין.

מסננת.

מטרפה ידנית.

קערה.

תבנית עמוקה.

4 קערות בינוניות לקינוח.

ברנר.

 

אז איך עושים את זה?

בשלב ראשון הכניסו את השמנת המתוקה לסיר בינוני ושימו את הסיר על אש נמוכה, בזמן שהסיר על האש חתכו את מקל הוניל לחצי ובעדינות הוציאו את התכולה – גרגירי הוניל, משני חצאי המקל. את המקל עצמו וכל הגרגירים הכניסו אל הסיר עם השמנת והחלו לערבב בעדינות בעזרת מטרפה.

פאוזה קטנה – אפשר להכין את הקרם מכמות של 300 מ״ל שמנת מתוקה ו 200 מ״ל חלב, זהו אינו המתכון הקלאסי אך החלב מאזן את השמנת ויוצר מתכון פחות כבד – לבחירתכם, אנחנו ממליצים על שמנת בלבד כמיטב המסורת הצרפתית, בנוסף אפשר להשתמש במחית וניל או בתמצית וניל במקום המקל – לא תגיעו לאותו הטעם העשיר אבל הקינוח יצא טעים כך או כך.

חזרנו, את הסיר עם השמנת ומקל הוניל הביאו לסף רתיחה, כלומר, כאשר נוצרות בועיות קטנות בשולי הסיר ספרו עד 15 ותדעו שאתם מוכנים, המלית לא צריכה להיות רותחת אלא חמימה.

בקערה שימו שישה חלמונים ו- 100 גרם סוכר לבן וערבבו היטב בעזרת מטרפה, לאחר שערבבתם טוב החלו להזליף בשלבים את תכולת הסיר, בתחילה שלוק קטן וערבבו ולאחר מכן בשלבים את כל הסיר תוך כדי ערבוב – אם תוסיפו יותר מדי בתחילה הביצים יהפכו למקושקשות וקינוח ביצה מקושקשת נשמי פחות טעים.

לאחר שערבבתם הכל, סננו את התערובת לקערה נפרדת וחלקו לארבע מנות בתוך קערת הקינוח שיכולה להכנס לתנור. את הקערות עם המלית הניחו בתוך תבנית עמוקה ושפכו מים רותחים לתוך התבנית עד שיגיעו לגובה של חצי כלי הקינוח.

הכניסו לתנור של 150 מעלות למשך זמן של 25 דקות עד 35 דקות והוציאו להתקרר בחוץ, לאחר חצי שעה של קירור הכניסו את הכלים למקרר לשעתיים לפחות. מאני טיים – הוציאו את הכלים ופזרו כף סוכר על כל אחד מהקינוחים, שלפו ברנר ושרפו בעדינות את הסוכר למשך כמה שניות עד שיגיע לגוון חום בהיר ויהפוך לקשיח – הגישו לאורחים ותראו איך הלסתות נשמטות.

מתכון לקרם ברולה קלאסי

אולי יעניין אותך גם

מתכון להכנת קרמשניט
קינוחים
מתכון להכנת קרמשניט

עוגת קרם שניט היא קינוח אירופי קלאסי ומהמם, בגרמניה קוראים לו קרם שניט, בצרפת מילפיי ולפעמים גם עוגת נפוליאון והוא בנוי משכבות של בצק וקרם

קרא עוד »