חיפוש

מתכון לפאי לימון ושוקולד לבן

פאי לימון הוא פשוט קינוח משגע, אין ספק שהסנסציה הצרפתית כבשה את כל העולם! פאי לימון בפני עצמו מרגיש כמו חופשה רומנטית, אז עם שוקולד לבן אפשר כבר לכרוע ברך ולשלוף את הטבעת מרוב התרגשות! במתכון הבא נצלול לעומק הפאי, נסביר כיצד יש להכין בקלות ובזריזות את הפאי מא׳ ועד ת׳, אם תעקבו אחר ההוראות תוכלו להכין את הקינוח בכיף ולראות את הלסתות של האורחים נשמטות.

הכנת פאי באופן כללי כוללת מספר שלבים, בשלב ראשון נכין קלתית שהיא הבסיס של הפאי. הקלתית היא פריכה מעט אך נימוחה בו זמנית ויוצרת תענוגות אם מכינים אותה כראוי, הכנה של קלתית טובה דורשת תשומת לב לפרטים הקטנים ולקירור נכון!

בשלב השני מכינים מלית הכוללת את הטעמים של הפאי, במקרה שלנו – לימון ושוקולד לבן, ולאחר שנשפוך את המלית לקלתית ונכניס לתנור כל שנשאר הוא לתת לפלא לעשות את שלו. אז קדימה בואו ונכין פאי טעים!

 

מה צריך

250 גרם קמח לבן.

125 גרם חמאה קרה.

קצת מלח.

2 כפות חלב.

2 חלמונים.

50 גרם אבקת סוכר.

כוס מיץ לימון טרי.

גרידה מלימון אחד.

2 ביצים.

3 חלמונים.

2 מיכלים שמנת מתוקה (500 מ״ל).

150 גרם סוכר.

50 גרם שוקולד לבן.

שמנת מתוקה.

 

איך מכינים

לתוך מעבד המזון מכניסים את המלח, קמח, אבקת סוכר ואת החמאה הקרה חתוכה לקוביות, ומעבדים בפולסים קצרים עד קבלת בצק פירורי, לאחר מכן מוסיפים את הביצים ואת החלב ומעבדים בפולסים קצרים עד קבלת בצק כמעט אחיד, לאחר מכן נוציא את הבצק, נעטוף בניילון נצמד וניתן לו לנוח במקרר כחצי שעה.

לאחר המנוחה נוציא את הבצק, נכדרר לכדור ונתחיל במלאכה, מקמחים את המשטח ואת הבצק טוב טוב ומתחילים לרדד עד קבלת בצק בעובי 3-4 ס״מ – השקיעו לקבלת בצק מושלם! מלפפים את הבצק על המערוך ומלבישים בעדינות על התבנית ומאדקים את כל הפינות -לאחר מכן יש לחתוך את כל האקסטרות.

ננקב את תחתית הקלתית עם מזלג לכל אורכה ורוחבה ונכניס אותו להתקרר במקפיא לחצי שעה. מחממים תנור ל- 180 מעלות, מוציאים את הקלתית מהמקפיא ופורסים עליה נייר אפייה, על נייר האפייה נשפוך חומוסים יבשים או שעועית יבשה שישמשו כמשקולת ונכניס לתנור לכ- 15 דקות.

לאחר רבע שעה נוציא את נייר האפייה עם הקטניות ונשאיר את הקלטית בתנור לעוד עשר דקות. מוציאים את הקלתית ומכניסים למקפיא ומיד נוריד את חום התנור ל 150 מעלות טורבו.  בסיר קטן נכניס גביע אחד של שמנת מתוקה ונביא לסף רתיחה, בזמן הזה נשבור את השוקולד לתוך קערה ונשפוך את השמנת החמימה עליו, מחכים מספר שניות ומערבבים ונותנים למלית להתקרר.

מוציאים את הקלתית מהמקפיא ומורחים שכבה אחידה של השוקולד והשמנת על התחתית ומחזירים למקפיא לכ- 10 דקות.  בזמן הזה נכין את המלית מהלימון, הגרידה, גביע שמנת אחד, ביצים, חלמונים וסוכר, מכניסים את כל אלו למיקרוגל בקערה למשך דקה וחצי עם עצירה לערבוב באמצע, נוציא את הקלתית ונשפוך את המלית לתוך הקלתית כמעט עד הסוף, את הפאי נכניס לתנור ל 25 דקות עד חצי שעה.

מוציאים אותו להתקרר בטמפ׳ חדר ולאחר מכן למקרר למשך 3 וחצי שעות – בתאבון!

מתכון לפאי לימון ושוקולד לבן

אולי יעניין אותך גם

מתכון להכנת קרמשניט
קינוחים
מתכון להכנת קרמשניט

עוגת קרם שניט היא קינוח אירופי קלאסי ומהמם, בגרמניה קוראים לו קרם שניט, בצרפת מילפיי ולפעמים גם עוגת נפוליאון והוא בנוי משכבות של בצק וקרם

קרא עוד »