חיפוש

מתכון להכנת קרמשניט

עוגת קרם שניט היא קינוח אירופי קלאסי ומהמם, בגרמניה קוראים לו קרם שניט, בצרפת מילפיי ולפעמים גם עוגת נפוליאון והוא בנוי משכבות של בצק וקרם מפנק שיכול לשגע את החושים. את הקרם שניט הקלאסי אפשר לשדרג בכל מיני דרכים כמו קרמול שכבות הבצק, שילוב פירות מרעננים והגשות שונות ויצירתיות. היום הכנו עבורכם מתכון קליל ופשוט להכנת עוגה מהממת ביופייה, שלא נדבר על הטעם!

 

קרמשניט בקלי קלות

הקרם שניט שבצרפתית משמעותה ״אלף עלים״ בנויה משכבות של בצק עלים, כשמה כן היא, בצק עלים נפרד לשכבות רבות של עלים שיוצרים קריספיות אוורירית מעלפת. ניתן להכין הרבה סוגי קרם הנמצא בין שכבות הבצק, היום נביא בפניכם מתכון פשוט מאוד וטעים להפליא שאפשר להכין ותוך 40 דקות כבר לזלול עם כפיות – אז בואו נצא לדרך

 

מרכיבים

שני מכלים שמנת מתוקה.

חבילת פודינג וניל.

חצי כפית תמצית וניל.

חבילת בצק עלים.

פרי לבחירתכם.

כף אבקת סוכר.

 

שלב ראשון – בצק

המתכון באמת פשוט – קנו בצק עלים והפשירו אותו מראש לפני ההכנה, בעזרת סכין חדה חתכו מספר חתיכות מלבניות ושוות של הבצק, החתיכות יעלו אחת על השנייה אז הקפידו על גודל אחיד! שלושה או ארבעה מלבני בצק יספיקו לכם, פרסו נייר אפייה על תבנית גדולה ושימו את הבצק ברווחים אחד ליד השני.

על שכבות הבצק הניחו עוד נייר אפייה ושימו תבנית כבדה גם מעל – האפקט של הכובד יוצר שכבות בצק אחידות ולא תפוחות מכל הכיוונים, יותר מראה חד ישר וקריספי. חממו תנור ל- 180 מעלות והכניסו את הבצק למשך 30 עד 35 דקות או עד להשחמה מלאה.

 

שלב שני – קרם

אפשר להשתעשע עם הקרם ולהוסיף מסקרפונה או קרם פרש ואפילו שמנת חמוצה לאיזון הטעמים אבל זה תלוי בטעם האישי שלכם. הכניסו את השמנת המתוקה למיקסר (או לקערה והיעזרו במיקסר יד) וערבלו את השמנת עד לקבלת קצפת כמעט אחידה, בשלב זה הוסיפו את חבילת הפודינג וערבלו היטב עד לאיחוד מלא. הוסיפו חצי כפית תמצית וניל וערבבו היטב והנה הקרם שלכם מוכן!

 

בזמן שנשאר

עד שהבצק כולו מוכן בחרו פרי עונתי ועסיסי וחתכו לפרוסות, תותים משתלבים נהדר וגם פירות יער. באופן אישי נקטרינה היא בחירה מעניינת לטעמי בגלל איזון הטעמים עם חמיצות הפרי ומתיקות הקרם, לא משנה באיזה פרי תבחרו העיקר שיהיה טרי ועסיסי!

מוציאים את הבצק מהתנור ונותנים לו כמה שניות להצטנן, לאחר מכן מכניסים את המלית לשקית זילוף (מומלץ אבל לא חובה) ומתחילים ליצור עיגולים בינוניים ושווים אחד ליד השני לאורך כל שכבת הבצק, מעל הקרם הוסיפו פרי ומעל הניחו את חתיכת הבצק הבאה בתור, כך עד לשכבה האחרונה.

על השכבה הזו פזרו מעט אבקת סוכר בעזרת מסננת והגישו את הקינוח הנפלא!

מתכון להכנת קרמשניט

אולי יעניין אותך גם