חיפוש

מטבח באופנה – איך נדע לבחור שיש או גרניט פורצלן למטבח

כמעט בכל מטבח בעולם השיש הוא משטח העבודה העיקרי. אמנם במטבחים מוסדיים ניתן למצוא דווקא נירוסטה בתור 'שיש', אך ברוב הבתים ה'שיש' מורכב מאבן שיש או חומרים דומים. פה בדיוק נכנסת השאלה כיצד לבחור מהו החומר הטוב ביותר שישמש כ'שיש' במטבח שלנו?

 

שיש

משטח העבודה במטבח, או מה שאנשים רגילים לכנות בתור שיש למטבח, הוא אחד מהדברים הקריטיים והמשמעותיים ביותר כאשר בונים או משפצים את המטבח. המונח 'שיש' נובע מהחומר העיקרי בו היו משתמשים למשטחים אלו בעבר, ואף חומר מרכזי ביותר גם היום – אבן השיש.

אבן השיש היא אבן טבעית, אשר נוצרת כתוצאה משילוב טבעי של מינרלים שונים. השימוש באבני שיש נפוץ באנושות כבר אלפי שנים, וניתן למצוא עד היום כלים ופסלים עתיקים העשויים משיש. לאבן השיש מספר תכונות אשר מעניקות לו את הייחודיות המאפיינת אותו.

 

התכונות המרכזיות של אבן השיש

התכונות המרכזיות של אבני השיש הן שילוב של חוזק, עמידות, וכמובן, מראה יפה ומבריק. השילוב של תכונות אלו, הן שגרמו לאנושות להשתמש בו כבר מימי קדם. בנוסף, העובדה שהשיש גם יחסית קל לניקוי, חוץ מהחוזק והמראה היפה שלו, גרמה לו להיות החומר המועדף במטבחים כבר לפני מאות שנים.

אולם, בשנים האחרונות החלו ליצור חומרים שונים, עם תכונות דומות ביותר לאלו של השיש. לכל אחד מהחומרים המלאכותיים הדומים לשיש יש יתרונות וחסרונות, וחלקם אף עדיפים על שיש בדברים מסוימים.

 

תעשיות שיש כדר

אחת החברות המתמחות בתחום השיש, אשר מייצרת גם חומרים דמויי שיש, היא חברת 'תעשיות שיש כדר'. החברה עובדת בישראל כבר יותר  מ65 שנה, ומייצרת חומרים איכותיים ביותר. אם אתם מעוניינים לבחון בעצמכם את סוגי החומרים השונים, אפשר להיכנס לאתר האינטרנט שלהם ופשוט לקרוא על מגוון המוצרים שלהם.

 

גרנית פורצלן

אחד החומרים העיקריים אותם מייצרים תעשיות שיש כדר הוא גרניט פורצלן. חומר זה מוכר בעיקר מתחום הריצוף והקרמיקה, אך הוא שימושי ביותר גם ל'שיש' למטבח. היתרון הגדול ביותר שיש לחומר זה הוא כושר העמידות שלו, אשר גדול מכושר העמידות של אבן שיש רגילה. בנוסף, לגרניט פורצלן יש יכולת ניקוי גבוהה, וכמעט שלא נשארים עליו כתמים.

אולם, לגרניט פורצלן יש גם חסרונות. החסרון הגדול של הגרניט פורצלן הוא, כמובן, המחיר, שבדרך כלל יהיה גבוהה מהמחיר של שיש רגיל, וחסרון נוסף שעלול להיות לגרניט פורצלן הוא המראה הפחות מרשים ממראה השיש הרגיל.

 

איך בוחרים

לסיכום, התכונות המרכזיות שצריך בחומר שישמש כמשטח העבודה במטבח הם העמידות שלו, המראה שלו, ויכולות הניקוי שלו. אבן שיש רגילה עונה בהחלט על שלושת התכונות, אך כאשר מדברים על כושר עמידות ויכולת ניקיון, גרניט פורצלן עדיפה. עם זאת, שיש רגיל יהיה בדרך כלל עדיף מבחינת מחיר.

חלל מעוצב

 

אולי יעניין אותך גם

טבח
בלוג האוכל
כיצד מתכננים מטבח תעשייתי?

  תכנון של מטבח תעשייתי שונה בצורה משמעותית מתכנון של מטבח ביתי. החל מסדרי הגודל של ציוד, כניסת ספקים, חומרים וכיו"ב, כל הדברים הללו דורשים

קרא עוד »
בצקים
בלוג האוכל
שלושה מתכונים למטבח החדש

רכשתם מטבח חדש בפנל מטבחים, החברה המובילה בארץ לעיצוב וייצור מטבחי יוקרה, ועכשיו ממש בא לכם לבשל משהו. בשבילכם בחרנו שלושה מתכונים מטריפים שתוכלו לבשל

קרא עוד »