חיפוש

מה עדיף – מטבח מודרני או מטבח כפרי?

המטבח

מטבח הוא חדר או חלל בבית אשר משמש להכנה של אוכל ועבור האחסון שלו. ישנם בתים אשר חלל זה מהווה את הלב של הבית, כיוון שריח האוכל והבישולים של אמא מהווה עבורם תחושת ביתיות חמימה ועוטפת. לחלל זה ייעוד ספציפי של הכנת אוכל וכיוון שזהו מקור קיום בסיסי לכל הגרים בבית הוא משמש כחלק בלתי נפרד מהשגרה היום יומית.

 

מה הם החפצים ההכרחיים במטבח מתפקד?

המטבח מכיל כמה חפצים מרכזיים השמשים להכנת אוכל ולאחסון. בין החפצים העיקריים ניתן למצוא – תנור אפייה, מיקרוגל, מקרר, כיור, ארונות לאחסון, כלי מטבח, סכו"ם, כיריים ועוד. ישנם אנשים רבים אשר כוללים את המטבח שלהם עם כלים וציוד נוספים המשמשים עבורם לבישול או אפייה, כמו מיקסר ובלנדר. אומנם מוצרי אפיה לא תמצאו בכל בית, אך את המוצרים הבסיסיים הרשומים מעלה ניתן למצוא בכל מטבח בכדי להפוך אותו לשמיש ואפשרי להכנת אוכל ואחסונו.

 

העיצוב המודרני

מטבח מודרני מעוצב הינו בעל טכנולוגיה מתקדמת, נגישות ונוחות שימוש ברמה גבוה ובעל עיצוב מהפנט המושך את העין. כיוון שבלב עיצוב מטבח זה עומדים מכשירים וציוד טכנולוגי ברמה הגבוהה ביותר, חווית הבישול האיכותית מתעצמת והנוחות שמעניק המטבח מאפשרת הנאה צרופה תוך כדי הבישול.

המאפיין העיקרי של מטבח מודרני הוא מינימליזם, פונקציונליות ושימוש בחומרים ומוצרים חדישים ומתקדמים. המינימליזם מתאפיין בניקוין עיצובי, כלומר, אין העמסה בחפצים הנראים לעין על גבי המטבח. הפונקציונליות באה לידי ביטוי בשיפור הנוחות והנגישות בכל הקשור למטבח, מהמגירות ועד פתיחת ברז המים.

 

העיצוב הכפרי

מטבחים כפריים איכותיים מתאפיינים בחידוש מטבחים ישנים, ושימוש במתכונתו הישנה והמוכרת אך עם שינויים המתווספים למטבח ומבליטים את האיכותיות והיופי שבו. כחלק מהעיצוב הכפרי, יש שימוש רב בעץ ובצבעי עץ, מדפים פתוחים ללא דלתות המציגים את יופי שימושי המטבח ושימוש בטכנולוגיה המשתלבת היטב עם צבעי המטבח.

העיצוב הכפרי זוכה בשנים האחרונות לאהדה רבה מקרב אנשים רבים, כיוון שהם רואים בו מטבח נעים בעל צבעים מרגיעים ומלטפים לשהות בו כמה שעות. עיקר העיצוב מתבסס על הפיכת המטבחים הישנים הכפריים לנעימים ומודרניים אך עם שמירה על הכפריות שבהם. ארונות המטבח יעברו גילופים וגימורים קטנים, השימוש בעץ יבליט את החמימות, הצבעים המרכזיים יהיו לבנים או על טהרת הבהיר, ועוד.

 

הבחירה הנכונה היא זו שתגרום לכם להיות שמחים

התשובה לשאלה מה עדיף, היא תשובה שכל אחד יכול לענות לעצמו, לפי צרכיו ולפי אהבתו לעיצובים שונים. במידה ואתם מוצאים את עצמכם כחלק משגרתכם המון במטבח, מבשלים ברמה גבוהה ויכולים להגיד בפה מלא כי טכנולוגיה עוצמתית וחדשה יכולה להקל על הבישול שלכם, יש לכם את התשובה. אך אם אתם אוהבים את המטבח שלכם כשנוח, רגוע, ובעל צבעים נעימים בעין בחרו באופציה הכפרית, העיקר שתהנו להיכנס למטבח שלכם, כי זו כל המטרה.

חלל מעץ

 

אולי יעניין אותך גם

טבח
בלוג האוכל
כיצד מתכננים מטבח תעשייתי?

  תכנון של מטבח תעשייתי שונה בצורה משמעותית מתכנון של מטבח ביתי. החל מסדרי הגודל של ציוד, כניסת ספקים, חומרים וכיו"ב, כל הדברים הללו דורשים

קרא עוד »
בצקים
בלוג האוכל
שלושה מתכונים למטבח החדש

רכשתם מטבח חדש בפנל מטבחים, החברה המובילה בארץ לעיצוב וייצור מטבחי יוקרה, ועכשיו ממש בא לכם לבשל משהו. בשבילכם בחרנו שלושה מתכונים מטריפים שתוכלו לבשל

קרא עוד »