חיפוש

האם יש אוכל שמומלץ להימנע ממנו במהלך טיפולי IVF

אם אתם לא מכירים מה הם טיפולי IVF, מדובר בטיפולי הפריה חוץ גופית. זה לא תהליך פשוט בכלל, הוא כולל הרבה חלקים והרבה מורכבויות פיזיות ורגשיות. מכיוון שמדובר בתהליך כה רגיש, קיימות הרבה הנחיות בנוגע להתנהלות בתקופת הטיפולים הללו. גוף האישה צריך את כל כוחותיו בשביל לעבור את הטיפולים האלו, ולעקוב אחרי ההנחיות וההמלצות, זו הדרך הטובה ביותר לעבור את הטיפולים האלו.

 

הפחיתו מזונות משימורים

בקופסאות שימורים יש ציפוי פנימי שמכיל חומרים אשר עלולים להשפיע על הפעילות ההורמונלית והתקשורת שבין התאים בגוף, מה שעלול להזיק לפוריות ולכן מומלץ להפחית במהלך טיפולי IVF. ניתן לצרוך במקום פחיות שימורים, תחליפים אשר מגיעים בקופסאות זכוכית, אין סיבה להילחץ מצריכה שימורים מידי פעם, אך מומלץ ועדיף להפחית את הכמות.

 

משקאות ממותקים

נעשה מחקר בנושא שבדק את השפעת צריכת המשקאות הממותקים על תוצאות של טיפולי הפריה חוץ גופית, ונמצא שיש פחות הצלחה את הנשים שצורכות את המשקאות הממותקים. הסיבה לכך היא ככל הנראה קשורה בחוסר איזון ברמות הסוכר, צריכת משקאות ממותקים משפיעה משמעותית על רמות הסוכר וסיבוכים הקשורים לכך.

 

ג׳אנק פוד

נבדקה ההשפעה של צריכת ג׳אנק פוד, שאלו מזונות עם צפיפות קלוריות גבוהה ויש בהם כמויות גבוהות של שומן רווי, מלח וסוכר. המחקר בדק במקביל גם את צריכת הפירות, ונמצא שצריכת פירות נמוכה יחד עם צריכה גבוהה של ג׳אנק פוד, משפיעים לאורך זמן על השגת היריון, מה שעלול להשפיע בדומה גם על טיפולי הפריה חוץ גופית באותן סיבות.

 

מה אסור ומה מותר

ככל שעולה שיעור טיפולי הפוריות בקרב האוכלוסייה, עולה הצורך להבין מה יכול להשפיע, לטובה או לרעה. במהלך טיפול וכן ליווי IVF תוכלו לקבל מידע ותמיכה מהמרפאה, לשאול שאלות ולהבין מה כדאי לשנות או מה כדאי להכניס לחייכם בכדי לשפר את הסיכויים להצלחת הטיפול.

 

שומן טראנס

שומן טראנס לרוב תמצאו במאפים, כמו בורקסים, ג׳חנון, קרואסונים ועוד, והוכח שהימצאותו ברמות גבוהות קשורה לסיכון גבוה לאי פריון. מומלץ להפחית את הצריכה, ולהתייעץ עם הרופא המטפל איך כדאי להנחיל את השינוי שאולי יוכל לעזור בתוצאות הטיפול.

 

לא רק אוכל ולא רק טיפולי IVF

מלבד סוגי מזונות שמומלץ להימנע מהם במהלך הטיפולים, שימו לב שישנם חומרים רבים שכדאי להימנע משימוש או חשיפה, כמו צריכת אלכוהול, עישון, חומרי ריסוס והדברה. בנוסף, ההשפעות על הצלחת הטיפולים יכולות להיות גם עקב תופעות נוספות שכדאי לבדוק, כדאי שתחקרו על מידע אודות אנדומטריוזיס לדוגמא שעלול להוות קושי בטיפול.

 

הנחיות והמלצות

יש אין סוף דברים שכדאי לעשות ולא לעשות בעת טיפולים כאלו, הגוף שלנו זקוק להמון יחד, הקשבה והתאמת התנהגות. תחקרו עוד על הנחיות והמלצות, תתייעצו עם המטפלים במרפאה, ותבינו יחד איתם מה הדרך הטובה ביותר בשבילכן בתוך התהליך.

טיפולי הפריה חוץ גופית

אולי יעניין אותך גם

6 תחביבים שכיף לאמץ!

החיים מלאים בהזדמנויות וחלק מהן ממומשות בצורת תחביבים. תחביבים הם פעילויות מהנות שאנו עושים בזמננו הפנוי, והם יכולים להועיל לנו בדרכים רבות. הם מסייעים לנו

קרא עוד »
הַבטָחָה
כללי
מהי הבטחת איכות?

אבטחת איכות היא היבט חיוני בכל תעשייה, המבטיחה שהמוצרים עומדים בתקנים ודרישות ספציפיות. בהקשר של פיקוח ובקרה על תוצרת אורגנית וקונבנציונלית, להבטחת האיכות תפקיד מכריע

קרא עוד »
סלמי טבעוני
כללי
איך להכין מלוחיה טבעונית

בתקופה האחרונה אנו שומעים המון על המלוחיה מחברים, קרובי משפחה וקולגות. נדמה שהמאכל המצרי הלאומי הפך להיות להיט בארץ ורבים גילו אותו והתאהבו. בתור מי

קרא עוד »