חיפוש

איך בוחרים נתחי בשר לארוחת ראש השנה?

מי מאיתנו לא נלחץ ומתרגש לפני אירוח המשפחה המורחבת בראש השנה? אף אחד לא רוצה לפשל והכי חשוב שהאורחים יצאו שבעים ומרוצים. אין ספק שבשר הוא חלק מרכזי מארוחת החג. עם זאת, קיימים כל כך הרבה סוגי בשר. איך אדע באילו נתחי בשר לראש השנה לבחור?

טרם ההחלטה באילו נתחי בשר תבחרו, חשבו באיזו דרך תרצו להכין את הבשר: בישול וצלייה איטית או צלייה מהירה?.

 

בשר בצלייה איטית

כשמדובר על בשר בצלייה איטית, אפשר ואף כדאי להכין אותו מראש – יום או יומיים לפני, לצלות אותו, לפרוס אותו ואז להשאיר במקרר.

 

בשר בצלייה מהירה

בשר בצלייה מהירה דורש הכנה ברגע האחרון. הוא יוצא חם וורדרד מהתנור ישר לאורחים ומספק הצגה כאשר אתם פורסים אותו לעיני כולם. חלק מהאנשים יעדיפו לחסוך את הלחץ ולבחור בבשר בצלייה איטית.

 

בשר טרי או קפוא?

כשמדובר בארוחת חג, אין ספק ששווה להשקיע בבשר טרי, שמחירו אמנם יקר יותר, אך הוא עסיסי וטעים, ויספק לאורחים שלכם הנאה צרופה. בחרו בקצביה טובה ואמינה, על מנת להיות בטוחים שהבשר שאתם קונים טרי ואיכותי.

 

היעזרו בקצב

אם תלכו לקצביה טובה, הקצב יוכל מאוד לעזור לכם לבחור את הנתח המושלם עבור הצרכים שלכם. אל תהססו לשאול שאלות ולבקש עזרה.

 

סוגי נתחים

בשר בקר

בשר בקר מקורו בשרירי הפרה. הוא עשיר בויטמינים ובחלבון. צבעו בדרך כלל אדום. הבקר מחולק בדרך כלל לנתחים קשים. רוב החלקים הטובים שלו מגיעים מהחלק האחורי של הבהמה.

 

אנטריקוט

נחשב לבשר יקר ומשובח. פעמים רבות מכינים ממנו סטייק או צלי. הוא עתיר סיבי שומן. ניתן לצלות אותו בתנור בשלמותו.

 

פילה

נחשב לבשר רך ואין בו הרבה שומן. פילה הוא בשר לצלייה קצרה. פעמים רבות מכינים ממנו סטייק, אך הוא יכול לשמש גם למאכלים נוספים.

 

צלי כתף

נתח דל שומן שנהוג לצלות אותו ברוטב. בדרך כלל פורסים אותו לפרוסות.

 

המלצות למנות בשר בחג

קוביות אנטריקוט במרינדת יין

מדובר במנה למביני עניין. המנה כוללת קוביות אנטריקוט שהושרו במרינדת יין. המנה מוגשת בדרך כלל לצד אורז לבן. ההכנה יחסית פשוטה והטעם מדהים!.

 

צלי כתף ברוטב פטריות

מנה זו היא מנה חגיגית שבהחלט מתאימה לערב החג. ההכנה לא מהירה יחסית, אבל התוצאה בהחלט שווה את זה.

 

כרובית ממולאת בשר ברוטב

מנה זו יכולה להוות מנה ראשונה וכן יכולה לשמש כמנה עיקרית, לבחירתכם. היא כוללת פרחי כרובית שמצופים בבשר טחון ורוטב עגבניות. המנה מרשימה לעין וכיפית לנשנוש.

 

אז במה לבחור?

בשר הוא עולם ומלואו וניתן לחשוב על עשרות מתכוני בשר טעימים שיתאימו לארוחת החג. חשבו איזה מנתחי הבשר יכול להתאים לכם ולאורחים שלכם, ובהתאם לכך חפשו מתכונים שנראים לכם מתאימים. בתיאבון!

סטייק

 

אולי יעניין אותך גם

טבח
בלוג האוכל
כיצד מתכננים מטבח תעשייתי?

  תכנון של מטבח תעשייתי שונה בצורה משמעותית מתכנון של מטבח ביתי. החל מסדרי הגודל של ציוד, כניסת ספקים, חומרים וכיו"ב, כל הדברים הללו דורשים

קרא עוד »
בצקים
בלוג האוכל
שלושה מתכונים למטבח החדש

רכשתם מטבח חדש בפנל מטבחים, החברה המובילה בארץ לעיצוב וייצור מטבחי יוקרה, ועכשיו ממש בא לכם לבשל משהו. בשבילכם בחרנו שלושה מתכונים מטריפים שתוכלו לבשל

קרא עוד »